αρχ. σελίδασυντακτική ομάδατρέχον τεύχοςπροηγ. τεύχηαναζήτησηοδηγίεςεπικοινωνίαenglish

 

τεύχος 36
(Άνοιξη 2022)

περιεχόμενα

περιλήψεις

βιογραφικά

βιογραφικά

 

Πάνος Βλαγκόπουλος

 

Ο Π. Βλαγκόπουλος είναι καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Σπούδασε Νομική και Μουσικολογία. Από το 1995 έως το 2008 υπήρξε Υπεύθυνος Προσκτήσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» του Συλλόγου «Φίλοι της Μουσικής». Έχει μεταφράσει μουσικολογικά και φιλοσοφικά κείμενα από τα γερμανικά, τα γαλλικά και τα αγγλικά, και έχει συγγράψει κείμενα σχετικά με ζητήματα φιλοσοφίας της μουσικής αλλά και πάνω σε ειδικότερα θέματα της ιστορίας της νεοελληνικής μουσικής.

 

  

Νίκος Α. Δοντάς

 

Απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, διδάκτωρ μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, μουσικοκριτικός της εφημερίδας Η Καθημερινή, υπεύθυνος του Τομέα Δραματολογίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ), συνεργάτης του 29τομου εγκυκλοπαιδικού λεξικού Die Musik in Geschichte und Gegenwart, συνεργάτης με τους τομείς εκδόσεων των Μεγάρων Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης καθώς και του Φεστιβάλ Αθηνών, έχει συμμετάσχει σε συνέδρια και έχει δώσει πλήθος διαλέξεων και συνεργαστεί με το Γ΄ Πρόγραμμα της ΕΡΑ και τον Σκάι 100,4. Είναι συγγραφέας και επιμελητής αφιερωματικής έκδοσης για τα 80 χρόνια της ΕΛΣ (2020) και έχει συνάξει τα κείμενα της έκδοσης Εικόνες για την όπερα (Πατάκης, Αθήνα 2021). Ως Αρχιτέκτων-Μηχανικός (ΕΜΠ, M.Sc. UCL, Λονδίνο) έχει εργαστεί στο έργο επέκτασης του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου Αθηνών. Ως Επιμελητής Αρχιτεκτονικών Σχεδίων και Οπτικής Απόδοσης του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού είναι συγγραφέας και επιστημονικός υπεύθυνος της έκδοσης για την ελληνιστική πόλη Πριήνη (ΙΜΕ, Αθήνα 2001), η οποία μεταφράστηκε και εκδόθηκε από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις του Χάρβαρντ (HUP, Cambridge [Mass.] 2005).

 

 

Δημήτρης Κολλίντζας

 

Ο Δημήτρης Κολλίντζας ζει στα Χανιά και είναι καθηγητής Βυζαντινής Μουσικής στο ωδείο Χανίων «Ιωάννης Μανιουδάκης» και πρωτοψάλτης του Ιερού Ναού Ζωοδόχου Πηγής στην ενορία Μουρνιών Χανίων. Ασχολείται με την παραδοσιακή ελληνική μουσική και τη λόγια μουσική της Πόλης ως οργανοπαίκτης στο κανονάκι. Είναι πτυχιούχος και διπλωματούχος Βυζαντινής Μουσικής με καθηγητή τον Ιωάννη Καστρινάκη. Το 2015 αποφοίτησε από την Πατριαρχική Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης με βαθμό άριστα (9,29), ενώ το 2018 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στη Βυζαντινή Μουσικολογία και Υμνογραφία, με βαθμό άριστα (10) και επιβλέποντα καθηγητή τον π. Σπυρίδωνα Αντωνίου. Είναι υποψήφιος διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. στη Βυζαντινή Μουσικολογία με επιβλέποντα καθηγητή τον Εμμανουήλ Γιαννόπουλο. Έχει συμμετάσχει σε παραγωγές ψηφιακών δίσκων ως χορωδός βυζαντινών και παραδοσιακών χορωδιών καθώς και ως μουσικός. Έχει δημοσιεύσει άρθρα μουσικολογικού περιεχομένου σε επιστημονικά περιοδικά. Τέλος, έχει παρουσιάσει εισηγήσεις στο 2ο και 3ο Ιεροψαλτικό και Μουσικολογικό Συνέδριο στην Κρήτη καθώς και στο 4ο Διεθνές Μουσικολογικό Συνέδριο Βόλου.

 

  

Δημήτρης Κοτρωνάκης

 

Ο Δημήτρης Κοτρωνάκης (γεν. 1973) είναι κλασικός κιθαριστής και μουσικολόγος από την Αθήνα. Ξεκίνησε σπουδές στην κλασική κιθάρα στην ηλικία των επτά ετών και αποφοίτησε από το Διεθνές Ωδείο Αθήνας με δίπλωμα κιθάρας το 1992. Παρακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στην κλασική κιθάρα στο Ωδείο Αθηνών, αποφοιτώντας το 1996. Συνέχισε με σπουδές στα ανώτερα θεωρητικά και τη μουσικολογία, που οδήγησαν σε δίπλωμα Φυγής (Διεθνές Ωδείο Αθήνας) και πτυχίο Μουσικολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Μουσικών Σπουδών) το 1996. Κατέχει διδακτορικό τίτλο από το ίδιο πανεπιστήμιο (2014), ενώ το ιδιαίτερο επίκεντρο των διδακτορικών σπουδών του ήταν ο κόσμος της κιθάρας στην Ελλάδα. Έχει διακριθεί πολλές φορές σε διαγωνισμούς κιθάρας στην Ελλάδα, την Ισπανία και τη Ρουμανία. Έχει επίσης κερδίσει το μεγαλύτερο έπαθλο στον 12ο διαγωνισμό Web Concert Hall Competition (ΗΠΑ, 2011), μεταξύ διαγωνιζόμενων από όλα τα κλασικά όργανα. Έχει ηχογραφήσει εννέα άλμπουμ με έργα για σόλο κιθάρα, έργα μουσικής δωματίου, καθώς και με κοντσέρτα για κιθάρα και ορχήστρα, κυρίως για τις δισκογραφικές εταιρίες EMI Classics, Clear Note και Soundset Records. Έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμα ρεσιτάλ σε όλη την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική, καθώς και την Κίνα. Έχει επίσης συνεργαστεί ως σολίστ με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Kielce (Πολωνία), την ορχήστρα Artave (Πορτογαλία), τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Κραϊόβα (Ρουμανία), την ορχήστρα Καμεράτα και την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών. Διδάσκει κιθάρα σε τρία μουσικά ιδρύματα στην Αθήνα: το Μουσικό Σχολείο Αθήνας, το Διεθνές Ωδείο Αθήνας και το Παναρμόνιο Ωδείο. Είναι μέλος της οργανωτικής επιτροπής του ιστορικού Διεθνούς Φεστιβάλ Κιθάρας Βόλου.

 

  

Ζαφείρης Νικήτας

 

Ο Ζαφείρης Νικήτας είναι Διδάκτωρ Θεατρολογίας ΑΠΘ και Μεταδιδακτορικός Ερευνητής. Σπούδασε νομική και θέατρο στο ΑΠΘ. Για τη διδακτορική του διατριβή, η οποία εστιάστηκε στη δραματουργία του Γιάννη Καμπύση (και τη σχέση του, μεταξύ άλλων, με όψεις πρόσληψης του βαγκνερισμού στα τέλη του 19ου αιώνα), έλαβε την υποτροφία αριστείας του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας ως πρώτος στο ΑΠΘ στις ανθρωπιστικές επιστήμες. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην πολιτισμική ταυτότητα του νεοελληνικού θεάτρου του 19ου και του 20ού αιώνα και στη σχέση μουσικής και θεάτρου. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές (π.χ. Σκηνή, Critical Stages, υπό δημοσίευση στο Παράβασις) και έχει συμμετάσχει σε συνέδρια στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Freie Universität Berlin κ.α. Έχει ακόμη συμμετάσχει στο 12ο Διατμηματικό Μουσικολογικό Συνέδριο και οι διεπιστημονικές του τομές στο χώρο της μουσικολογίας ανιχνεύουν όψεις του έργου του Νίκου Σκαλκώτα, του Μανόλη Καλομοίρη, του Μάνου Χατζιδάκι και του Γιάννη Χρήστου. Ακόμη, έχει λάβει μέρος σε ερευνητικά προγράμματα και στο Θερινό Σχολείο Αρχαίου Δράματος στην Επίδαυρο. Έχει διδάξει Ιστορία Ευρωπαϊκού και Παγκόσμιου Θεάτρου στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή Ίασμος και έχει παραδώσει διάλεξη στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΑΠΘ. Έχει λάβει πολυετή μαθήματα βιολιού όπως και θεωρητική μουσική εκπαίδευση. Τέλος, έχει δημοσιεύσει τρία λογοτεχνικά βιβλία και μία μετάφραση σε συνεργασία με τον Ομότιμο Καθηγητή ΑΠΘ Δημήτριο Ζ. Νικήτα.

 

  

Απόστολος Παληός

 

Σολίστ πιάνου και μουσικολόγος. Γεννημένος στην Καρδίτσα το 1979. Πτυχιούχος Μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, στο οποίο εισήχθη ως πρώτος, και αριστούχος διδάκτορας με διδακτορική διατριβή με θέμα τη ζωή και το έργο του συνθέτη, πιανίστα και παιδαγωγού Λώρη Μαργαρίτη. Διπλωματούχος των Ανωτάτων Μουσικών Ακαδημιών Βερολίνου και Λειψίας με σολιστικό δίπλωμα πιάνου και master με άριστα παμψηφεί και διάκριση. Κάτοχος πτυχίων ανώτερων θεωρητικών. Υπότροφος διαφόρων ιδρυμάτων και βραβευθείς πολλών διεθνών διαγωνισμών πιάνου, μουσικής δωματίου και σύνθεσης σε Ελλάδα, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία. Διακρίσεις από την Ακαδημία Αθηνών και την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής. Ως σολίστ έχει στο ενεργητικό του εμφανίσεις στις σημαντικότερες αίθουσες συναυλιών του κόσμου, συμπράξεις με πολλές ορχήστρες και ηχογραφήσεις, μεταξύ άλλων, και έργων ελλήνων δημιουργών. Ως μουσικολόγος έχει ανακοινώσεις στα πεδία της ιστορικής μουσικολογίας και της μουσικής ερμηνείας σε διατμηματικά μουσικολογικά συνέδρια (Θεσσαλονίκη, 2010 και 2020· Κέρκυρα, 2015· Αθήνα, 2019) και ημερίδες (Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη», 2017 και 2019), άρθρα σε μουσικά περιοδικά και λήμμα στην ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια Grove Music Online. Μέλος της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας. Έχει διδάξει πιάνο στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΠΑΜΑΚ και τα μαθήματα Μουσική ερμηνεία και μουσικολογική έρευνα και Εκτέλεση στο πιάνο στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ ως πανεπιστημιακός υπότροφος.

 

 

 
© 2002-2021 Περιοδικό Πολυφωνία