αρχ. σελίδασυντακτική ομάδατρέχον τεύχοςπροηγ. τεύχηαναζήτησηοδηγίεςεπικοινωνίαenglish

 

τεύχος 3
(Φθινόπωρο 2003)

περιεχόμενα

περιλήψεις

βιογραφικά

βιογραφικά

 

Ρενάτα Δαλιανούδη

 

Η Ρενάτα Δαλιανούδη από την Αθήνα, απόφοιτη του τμήματος Μουσικών Σπουδών Αθηνών (ως πρωτεύσασα), είναι υπ. Διδάκτωρ Εθνομουσικολογίας, ως μεταπτυχιακή υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.), με θέμα διατριβής: «Ο Μάνος Χατζιδάκις και η ελληνική λαϊκή μουσική παράδοση» (Υποστήριξη διατριβής: Ιούνιος 2004). Κατά τη διάρκεια των σπουδών της διετέλεσε προπτυχιακή υπότροφος του Ι.Κ.Υ. (4 έτη), του κληροδοτήματος Παπαδάκη (5 έτη), του Εθνικού Ωδείου και του Ωδείου Αθηνών (8 έτη) και του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (3 έτη). Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών και αρμόνιο, ακκορντεόν και κιθάρα στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Είναι αριστούχος διπλωματούχος πιάνου, αρμονίου και ακκορντεόν.

Η εργασιακή της εμπειρία περιλαμβάνει διδασκαλία για 6 εξάμηνα στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, ως βοηθός / αντικαταστάτρια του Καθηγητού Εθνομουσικολογίας Γ. Αμαργιανάκη, στα μαθήματα: «Μορφολογία του ελληνικού δημοτικού τραγουδιού» και «Εισαγωγή στην ελληνική δημοτική μουσική». Από το Σεπτέμβριο του 2003 εργάζεται ως παραγωγός στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ε.Ρ.Α., με θέμα εκπομπής: «Σπάνιες μουσικές από τον παγκόσμιο κινηματογράφο και το θέατρο».

Συμμετείχε ενεργά στα ερευνητικά προγράμματα:

α) «ΘΑΛΗΤΑΣ» του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (Ι.Τ.Ε.) και του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών (Ι.Μ.Σ.), με θέμα: «Καταγραφή της βιολιστικής παράδοσης στην Ανατολική και τη Δυτική Κρήτη».

β) «ΑΝΘΕΜΟΥΣΑ» των Πανεπιστημίων Αθηνών και Πατρών, του Αστεροσκοπείου Αθηνών και του Ι.Μ.Σ., με θέμα: «Καταγραφή πολιτισμικών και μουσικών ντοκουμέντων από όλη την Ελλάδα (κυρίως νησιά Β. Αιγαίου και Β. Ήπειρος) σε βάση δεδομένων».

γ) Διεξήγαγε αυτόνομη επιτόπια και βιβλιογραφική έρευνα στην Ανατολική και τη Δυτική Κρήτη για τα παλιά και τα νέα κουρδίσματα, καθώς και την οργανοκατασκευή των παραδοσιακών οργάνων της Κρήτης (λαγούτο, βιολί, κιθάρα, λύρα).

Στο πλαίσιο της διδακτορικής της διατριβής συνέταξε την Πλήρη Εργογραφία του Μάνου Χατζιδάκι, που δημοσιεύτηκε στην τελευταία έκδοση του Παγκόσμιου Βιογραφικού Λεξικού Grove’s Dictionary of Music and Musicians (2001) και στη Γερμανική Εγκυκλοπαίδεια Die Μusik in Geschichte und Gegenwart (2002). Έχει δημοσιεύσει αφιερώματα για τη ζωή και το έργο του Μάνου Χατζιδάκι και του Μίκη Θεοδωράκη στο portal της εφημερίδας ΕΘΝΟΣ, www.e-go.gr. Άρθρα και εισηγήσεις της από συνέδρια έχουν δημοσιευτεί σε πρακτικά συνεδρίων και στα περιοδικά ΜΟΥ.Σ.Α. και Πολυφωνία. Το καλοκαίρι του 2004 εκδίδονται τα βιβλία της:

α) Το Βιολί και το λαγούτο ως παραδοσιακά όργανα της Δυτικής Κρήτης, εκδ. Παγκρήτιος Σύλλογος Καλλιτεχνών, Ηράκλειο 2004.

β) Το Βιολί και η κιθάρα ως παραδοσιακά όργανα της Ανατολικής Κρήτης, εκδ. Παγκρήτιος Σύλλογος Καλλιτεχνών, Ηράκλειο 2004.

Έχει συμμετάσχει σε 9 συνέδρια με εθνομουσικολογικό περιεχόμενο στα Μάλλια Ηρακλείου, στις Λουσακιές Χανίων, στην Καστοριά, στο Ρέθυμνο, στα Χανιά και στη Λισσαβόνα. Είναι κάτοχος ανώτερων διπλωμάτων στα: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά και Ισπανικά, τα οποία διδάσκει από το 1995 ως σήμερα σε φροντιστήριο ξένων γλωσσών.

 

 

Λουκία Καρακώστα

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980 και μεγάλωσε στα Γιάννενα. Το 1987 ξεκίνησε τις σπουδές της στο βιολί στο Δημοτικό Ωδείο Ιωαννίνων, παρακολουθώντας παράλληλα και θεωρητικά μαθήματα. Διέκοψε τις σπουδές της εκεί, όταν πέρασε στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών Αθηνών το 1998. Εξαρχής συμμετείχε στη νεοσυσταθείσα μικτή Χορωδία του Τμήματος. Απόφοιτος της Μουσικολογίας, συνεχίζει σήμερα τις σπουδές της στο βιολί, στο Ωδείο Ορφείο της Αθήνας με καθηγήτρια τη Μαργαρίτα Μπασάρη, μέλος της Κ.Ο.Α.

 

 

Daniel Koglin

 

Ο Daniel Koglin, γεννημένος το 1972 στη Γερμανία, σπούδασε μουσικολογία, ψυχολογία και φιλοσοφία στο Φράιμπουργκ, στη Θεσσαλονίκη και στο Βερολίνο. Πρώτη φορά ήρθε σε επαφή με τον αυτοσχεδιασμό, όντας μαθητής στο λύκειο ακόμα, στα μαθήματα του πιανίστα της τζαζ Άρμιν Κάιλ. Όταν το 1997 γνώρισε στο Βερολίνο τον αιγύπτιο μουσικό Μοχάμεντ Άσκαρι, άρχισε να μαθαίνει νταρμπούκα και νάι μαζί του και να στρέφεται προς την αραβο-τουρκική μουσική. Αποφοίτησε το 2000 από το Πανεπιστήμιο Humboldt του Βερολίνου με μία διπλωματική εργασία για το θρακικό καβάλ, και από τότε έως το τέλος του 2003 ήταν μέλος του Ερευνητικού Προγράμματος Ανατολική Μακεδονία της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος Λίλιαν Βουδούρη του Μεγάρου Μουσικής. Το 2003 ξεκίνησε μια διδακτορική διατριβή με θέμα τη σημερινή αντίληψη του ρεμπέτικου.

 

 

Κατερίνα Λεβίδου

 

Γεννημένη στην Aθήνα, φοίτησε στο Tμήμα Mουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Aθηνών, από όπου αποφοίτησε το 2001. Παράλληλα σπούδασε στο Eθνικό Ωδείο Aθηνών, από όπου πήρε δίπλωμα πιάνου (τάξη Ίγκορ Tαραστσάνσκυ) και πτυχία αρμονίας και αντίστιξης (τάξη Mιχάλη Pοζάκη). Συνεχίζει τις σπουδές της στο King’s College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, όπου φοιτά στο πρόγραμμα Master of Music in Theory and Analysis, με υποτροφία του Ωνασείου Iδρύματος Yποτροφιών.

 

 

Ελισσάβετ Περακάκη

 

Η Ελισσάβετ Περακάκη είναι πτυχιούχος του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και υποψήφια διδάκτωρ στον τομέα της Μουσικής Παιδαγωγικής στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Έχει διδάξει στην πρωτοβάθμια (πρόγραμμα «Μελίνα») και από το 1998 μέχρι σήμερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο Κέντρο Μουσικών Σπουδών του Δήμου Άμφισσας και στο Δημοτικό Ωδείο Ιτέας. Από το 1997 συνεργάζεται με τη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Λίλιαν Βουδούρη στις περιγραφές βιβλίων. Είναι πτυχιούχος κιθάρας και έχει σπουδάσει ανώτερα θεωρητικά. Έχει συμμετάσχει σε πλήθος σεμιναρίων, συνεδρίων και ημερίδων μουσικοπαιδαγωγικού, κιθαριστικού και θεατρικού περιεχομένου. Ήταν μέλος της χορωδίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (1992-1997), με συμμετοχές σε πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

 

Καίτη Ρωμανού

 

Η Καίτη (Αικατερίνη) Ρωμανού είναι μουσικολόγος, επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάκτωρ Μουσικολογίας (Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, 1993), Master of Music στην Μουσικολογία (Indiana University, Bloomington, Indiana ΗΠΑ, 1974). Ήταν μουσικοκριτικός στην εφημερίδα Η Καθημερινή (1974-1986). Δίδαξε σε ωδεία της Αθήνας, του Άργους, της Καλαμάτας και του Βόλου. Από το 1994 διδάσκει στο Τ.Μ.Σ. του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι ιδρυτικό μέλος και μέλος της συμβουλευτικής επιτροπής του περιοδικού Μουσικολογία (1985-). Έχει δημοσιεύσει πολλά επιστημονικά άρθρα (σε περιοδικά της Ελλάδας και του εξωτερικού), καθώς και τα βιβλία:

Εθνικής Μουσικής Περιήγησις: 1901-1912, 2 τόμοι (Κουλτούρα: Αθήνα 1996).

Ιστορία της Έντεχνης Νεοελληνικής Μουσικής, (Κουλτούρα: Αθήνα 2000).

Η Ελληνική μουσική στους Ολυμπιακούς Αγώνες και τις Ολυμπιάδες (1858-1896) (Υπουργείο Πολιτισμού / Κουλτούρα: Αθήνα 2004).

Η μουσική βιβλιοθήκη της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κέρκυρας (Κουλτούρα: Αθήνα 2004).

 

 

Γιώργος Σακαλλιέρος

 

O Γιώργος Σακαλλιέρος γεννήθηκε στη Γερμανία το 1972. Ξεκίνησε σπουδές κιθάρας και θεωρητικών στο Εθνικό Ωδείο. Συνέχισε στο Ωδείο Μουσικό Κολέγιο Θεσσαλονίκης, όπου έλαβε δίπλωμα κιθάρας με «Άριστα παμψηφεί και Β΄ βραβείο» (1995, τάξη Σ. Ζυγούρα), καθώς και πτυχία αντίστιξης (1993) και φούγκας (1995) με «Άριστα» (τάξη Α. Μπαλτά). Είναι αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1996) και υποψήφιος διδάκτωρ στο αντίστοιχο τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα: «Το συμφωνικό έργο του Γιάννη Κωνσταντινίδη. Διερεύνηση ζητημάτων εναρμόνισης και μοτιβικής επεξεργασίας με συγκριτική αναφορά και σε κύριους εκπροσώπους της Nεοελληνικής Εθνικής Μουσικής Σχολής». Είναι επίσης τελειόφοιτος σπουδαστής σύνθεσης στην τάξη του Α. Μπαλτά. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια κιθάρας και σύνθεσης και έχει λάβει μέρος σε πολλές συναυλίες ως κιθαριστής. Έργα του έχουν παρουσιαστεί σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής – διευθ. Θ. Αντωνίου). Διδάσκει κιθάρα, θεωρητικά και το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής στη Μουσική» στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και στο Ωδείο Μουσικό Κολέγιο. Από το 2003 είναι υπότροφος του Ι.Κ.Υ. στον τομέα της Νεοελληνικής Έντεχνης Μουσικής. Ερευνητικά πεδία: ειδικοί τομείς ιστορίας της μουσικής στον 20ό αιώνα, ιστορία της μεθοδολογίας και εφαρμογές μεθόδων μουσικής ανάλυσης, ιστορία της νεοελληνικής μουσικής.

 

 

Ιωάννης Φούλιας

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Μαθήματα μουσικής ξεκίνησε το 1989 στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, απ’ όπου έλαβε τα πτυχία Αρμονίας (1994), Αντιστίξεως (1996), Φούγκας (1998) και Πιάνου (1998). Το 1994 εισήχθη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, από το οποίο απεφοίτησε ως αριστούχος το 1999· στο ίδιο τμήμα εκπονεί επί του παρόντος την διδακτορική του διατριβή. Είναι μέλος της Γραμματείας Σύνταξης του περιοδικού Μουσικολογία, μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής του περιοδικού Πολυφωνία και πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικές ημερίδες και διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιεύσει πρωτότυπα άρθρα και μεταφράσεις σε μουσικολογικά και μουσικά περιοδικά. Διδάσκει Ιστορία, Μορφολογία και Αρμονία της Μουσικής και συνεργάζεται με τον Τομέα Εκδόσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

 

 

 

 
© 2002-2021 Περιοδικό Πολυφωνία