αρχ. σελίδασυντακτική ομάδατρέχον τεύχοςπροηγ. τεύχηαναζήτησηοδηγίεςεπικοινωνίαenglish

 

τεύχος 5
(Φθινόπωρο 2004)

περιεχόμενα

περιλήψεις

βιογραφικά

 βιογραφικά

 

Παναγιώτης Αδάμ

 

Γεννήθηκε στην Aθήνα το 1959. Σπούδασε κιθάρα, ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση στην Aθήνα. Έχει παρακολουθήσει πολυάριθμα σεμινάρια στην Eλλάδα και το εξωτερικό για θέματα που εκτείνονται από το γρηγοριανό μέλος ως την ηλεκτρονική μουσική. Έχει διδάξει από το 1981 –κυρίως θεωρητικά, ιστορία μουσικής και μορφολογία– σε διάφορα ωδεία, στο Southeastern College και στο Πανεπιστήμιο Aθηνών. Σήμερα διδάσκει Aντίστιξη και Φούγκα στο Aριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στα Ωδεία Athenaeum και Φ. Nάκας. Eδώ και είκοσι περίπου χρόνια ασχολείται με τη μελέτη των αυθεντικών πηγών για την ερμηνεία της παλιάς μουσικής και δίνει τακτικά διαλέξεις και σεμινάρια για τον Mπαχ και την μπαρόκ μουσική, συχνά ως προσκεκλημένος άλλων ιδρυμάτων ή οργανισμών. Διετέλεσε διευθυντής του μουσικού τμήματος του Southeastern College και καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου Φ. Nάκας. Συνεργάτης (μέχρι το 1997) του Iνστιτούτου Έρευνας Mουσικής και Aκουστικής και μέλος της Eνώσεως Eλλήνων Mουσουργών. Έργα του έχουν παιχτεί στην Eλλάδα και άλλες χώρες. Έχει γράψει το εγχειρίδιο Tονική Aρμονία και έχει επιμεληθεί την ελληνική έκδοση του Άτλαντα της Mουσικής, καθώς και του βιβλίου Mπαρόκ μουσική: ύφος και ερμηνεία του Robert Donington (υπό έκδοση). Έχει δημοσιεύσει επίσης μεταγραφές έργων Bach και Dowland και άρθρα σε ειδικευμένα περιοδικά, ενώ τώρα ετοιμάζει ένα σύγγραμμα για τη φούγκα.

 

 

Θανάσης Μωραΐτης
Μουσικός – τραγουδιστής – συνθέτης

 

Σπουδές: Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, βυζαντινή μουσική με τον Καθηγητή και Πρωτοψάλτη της Μητρόπολης Αθηνών Σπύρο Περιστέρη (έψαλλε κοντά του, από το 1983 ως το 1993, ως μέλος της χορωδίας της Μητρόπολης Αθηνών). Αυτοδίδακτος στην ευρωπαϊκή μουσική.

Συνεργασίες: Έχει συνεργαστεί σε συναυλίες με τους συνθέτες: Μίκη Θεοδωράκη, Μάνο Χατζιδάκι, Ηλία Ανδριόπουλο, Νότη Μαυρουδή, Σταύρο Κουγιουμτζή, Χρήστο Λεοντή, Δημήτρη Λέκκα, Γιάννη Μαρκόπουλο κ.ά. Από το 1992 συνεργάζεται με τον Μάρκο Δραγούμη στο Μουσικό Λαογραφικό Αρχείο Μέλπως Μερλιέ του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών, σε μουσικολογικά θέματα που έχουν σχέση με τη δημοτική και βυζαντινή μουσική, καθώς και στην έκδοση cd με αυθεντικές ηχογραφήσεις του 1930 από το αρχειακό υλικό του Μ.Λ.Α.

Δισκογραφία:

α) Προσωπικοί δίσκοι: Διόνυσος (Μίκη Θεοδωράκη, 1985), Μνήμη της πέτρας (Μίκη Θεοδωράκη και Μιχάλη Μπουρμπούλη, 1987), 26 ανέκδοτα λαϊκά τραγούδια του Δημήτρη Ατραΐδη (διπλό cd, 1996), 2 cd με αρβανίτικα τραγούδια από την Ελλάδα και την Κάτω Ιταλία (Αρβανίτικα τραγούδια, 1988, Τριαντάφυλλο του βράχου, 1999), 2 cd με νέες επεξεργασίες έργων και τραγουδιών του Μάνου Χατζιδάκι: Μέσα απ’ των άστρων τα κλαδιά (2001) και Φεγγάρια μου παλιά, καινούργια μου πουλιά (2002).

β) Μαζί με άλλους: Mikis Theodorakis all time greatest hits – 77 songs performed in his world tour 1986-87 (1986), Τα πρόσωπα του ήλιου (Μίκη Θεοδωράκη και Διονύση Καρατζά, 1987), 30 χρόνια Μίκης Θεοδωράκης (1989), Lieder (με τη Γερμανίδα τραγουδίστρια-ηθοποιό Gisela May, 1988), Τα πασχαλιάτικα (της Δόμνας Σαμίου, 1998), Καταμεσιός στη θάλασσα (2002), Οίμοι, φως του κόσμου – Ύμνοι της Μεγάλης Εβδομάδας (2003).

Συνθέσεις: Έχει συνθέσει έργα συμφωνικής μουσικής (σε ποίηση Κώστα Καρυωτάκη και Κωνσταντίνου Καβάφη), χορωδιακά, μία Θεία λειτουργία για τη χορωδία Le mystère des voix Bulgares, ορχηστρικά, ένα κοντσέρτο για κιθάρα, τραγούδια κ.ά.

Εργογραφία: Ανθολογία αρβανίτικων τραγουδιών της Ελλάδας (βιβλίο, που συνοδεύεται από cd, όπου καταγράφονται σε νότες 152 τραγούδια με ιστορικές, γλωσσολογικές, μουσικολογικές, προσωδιακές και μετρικές αναλύσεις. Θεωρητικά προλεγόμενα – μουσικολογική ανάλυση: Δημήτρης Λέκκας, 2002).

 

 

Άννα-Μαρία Ρεντζεπέρη-Τσώνου

 

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στο Τμήμα Χημείας (πτυχίο, 1987) και στη συνέχεια στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών (πτυχίο με άριστα, 1993) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Με υποτροφία του προγράμματος ERASMUS φοίτησε στο τμήμα Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Ludwig-Maximillian του Μονάχου (1991-1992). Είναι διδάκτωρ στον κλάδο της ιστορικής μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. Επίσης σπούδασε στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης ανώτερα θεωρητικά (πτυχίο Αρμονίας, 1989) και κλασικό τραγούδι (δίπλωμα με άριστα παμψηφεί, 1991). Έλαβε ενεργά μέρος σε διάφορα σεμινάρια τραγουδιού. Εμφανίστηκε πολλές φορές ως σολίστ και ως διευθύντρια παιδικών χορωδιών και ηχογράφησε για την Ελληνική Ραδιοφωνία και Τηλεόραση. Έχει πλούσια εκπαιδευτική και μουσικολογική δραστηριότητα (διδασκαλία μουσικής, τραγουδιού, ανώτερων θεωρητικών, επιμέλεια και παρουσίαση εκπομπών κλασικής μουσικής, συγγραφή μουσικολογικών αναλύσεων). Σήμερα είναι λέκτορας στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και επιστημονική συνεργάτης στο Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης. Επίσης συγγράφει μουσικολογικές αναλύσεις για προγράμματα του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Είναι ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.).

 

 

Καίτη Ρωμανού

 

Η Καίτη (Αικατερίνη) Ρωμανού είναι μουσικολόγος, επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάκτωρ Μουσικολογίας (Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, 1993), Master of Music στην Μουσικολογία (Indiana University, Bloomington, Indiana ΗΠΑ, 1974). Ήταν μουσικοκριτικός στην εφημερίδα Η Καθημερινή (1974-1986). Δίδαξε σε ωδεία της Αθήνας, του Άργους, της Καλαμάτας και του Βόλου. Από το 1994 διδάσκει στο Τ.Μ.Σ. του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι ιδρυτικό μέλος και μέλος της συμβουλευτικής επιτροπής του περιοδικού Μουσικολογία (1985-). Έχει δημοσιεύσει πολλά επιστημονικά άρθρα (σε περιοδικά της Ελλάδας και του εξωτερικού), καθώς και τα βιβλία:

Εθνικής Μουσικής Περιήγησις: 1901-1912, 2 τόμοι (Κουλτούρα: Αθήνα 1996).

Ιστορία της Έντεχνης Νεοελληνικής Μουσικής, (Κουλτούρα: Αθήνα 2000).

Η Ελληνική μουσική στους Ολυμπιακούς Αγώνες και τις Ολυμπιάδες (1858-1896) (Υπουργείο Πολιτισμού / Κουλτούρα: Αθήνα 2004).

Η μουσική βιβλιοθήκη της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κέρκυρας (Κουλτούρα: Αθήνα 2004).

 

 

Μαρία Σουρτζή

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών και Χαλανδρίου πιάνο, βιολί και ανώτερα θεωρητικά (πτυχία Αρμονίας και Αντίστιξης). Το 1995 έγινε δεκτή στο τμήμα μουσικής διεύθυνσης και στη συνέχεια στο τμήμα μουσικής θεωρίας του Πανεπιστημίου Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Βιέννης, στις τάξεις των καθηγητών I. Eröd (Αρμονία – Αντίστιξη), M. A. Dittrich (Μορφολογία – Ανάλυση), H. Fladt και D. Torkewitz (Μουσική θεωρία). Το 2003 αποφοίτησε από το τμήμα μουσικής θεωρίας με διάκριση, αποσπώντας τον τίτλο magistra artium (Master Καλών Τεχνών). Από το Δεκέμβρη του 2002 εργάζεται στο Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου Κρήτης ως μόνιμη καθηγήτρια θεωρητικών. Είναι υποψήφια διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Βιέννης, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Βιέννης, με επιβλέποντες καθηγητές τους D. Torkewitz και M. Angerer.

 

 

Ιωάννης Φούλιας

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Μαθήματα μουσικής ξεκίνησε το 1989 στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, απ’ όπου έλαβε τα πτυχία Αρμονίας (1994), Αντιστίξεως (1996), Φούγκας (1998) και Πιάνου (1998). Το 1994 εισήχθη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, από το οποίο απεφοίτησε ως αριστούχος το 1999· στο ίδιο τμήμα εκπονεί επί του παρόντος την διδακτορική του διατριβή. Είναι μέλος της Γραμματείας Σύνταξης του περιοδικού Μουσικολογία, μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής του περιοδικού Πολυφωνία και πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικές ημερίδες και διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιεύσει πρωτότυπα άρθρα και μεταφράσεις σε μουσικολογικά και μουσικά περιοδικά. Διδάσκει Ιστορία, Μορφολογία και Αρμονία της Μουσικής και συνεργάζεται με τον Τομέα Εκδόσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

 

 
© 2002-2021 Περιοδικό Πολυφωνία