αρχ. σελίδασυντακτική ομάδατρέχον τεύχοςπροηγ. τεύχηαναζήτησηοδηγίεςεπικοινωνίαenglish

 

τεύχος 15
(Φθινόπωρο 2009)

περιεχόμενα

περιλήψεις

βιογραφικά

βιογραφικά

 

Μηνάς Ι. Αλεξιάδης

 

Σπούδασε πιάνο με την Mαρίκα Παπαϊωάννου και τον Γεώργιο Πλάτωνα, θεωρητικά και σύνθεση με τον Γιάννη Iωαννίδη και τζαζ πιάνο με τον Béla Lakatos. Στην συνέχεια σπούδασε σύνθεση με τον Günther Becker στην Μουσική Ακαδημία Robert Schumann τού Nτύσελντορφ, απ’ όπου αποφοίτησε το 1986. Είναι επίσης πτυχιούχος της Νομικής Σχολής και αριστούχος διδάκτωρ μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Έργα του έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα, σε όλες τις Σκανδιναβικές χώρες, Κύπρο, Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Τσεχία, Βουλγαρία, Ισραήλ, Ιαπωνία, Ιταλία, Αίγυπτο, Μαρόκο, Ελβετία, Αυστραλία, H.Π.A., έχουν βραβευθεί σε διαγωνισμούς, έχουν δισκογραφηθεί σε 21 δίσκους βινυλίου και CD σε Ελλάδα, Ιταλία, Ιαπωνία, Γερμανία, Αγγλία, και μεταδοθεί από ραδιοφωνίες και τηλεοπτικά δίκτυα διεθνώς. Έχει συνθέσει όπερα και μουσικοθεατρικά έργα, μουσική συμφωνική, δωματίου, ηλεκτρονική, μουσική για μπαλέτο, για το θέατρο και τον κινηματογράφο. Από το 1989 είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου (σήμερα Β΄ αντιπρόεδρος) της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών και την περίοδο 2002-2006 διετέλεσε μέλος του Δ.Σ. και Γενικός Γραμματέας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Από το 2004 είναι επίκουρος καθηγητής Μουσικού Θεάτρου και Όπερας στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

  

Αναστασία Κακάρογλου

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος των Τμημάτων Μουσικών Σπουδών και Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και διπλωματούχος πιάνου του Αττικού Ωδείου Αθηνών. Είναι υπότροφος του ΙΚΥ και εκπονεί διδακτορική διατριβή στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα «Γάλλοι ερευνητές της ελληνικής μουσικής στα τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού». Εργάζεται ως εκπαιδευτικός μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

 

  

Χρήστος Ηλ. Κολοβός

 

Ο Χρήστος Κολοβός γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979 και κατάγεται από μουσική οικογένεια. Είναι διπλωματούχος βιολιού από το Ωδείο Αθηνών (τάξη Ι. Τζουμάνη, 2002) και κάτοχος Bachelor of Music από το Prins Claus Conservatorium του Hanzehogeschool του Groningen της Ολλανδίας (τάξη Florian Donderer, 2007). Στο Ωδείο Αθηνών παρακολούθησε μαθήματα ανωτέρων θεωρητικών με τον Π. Κούκο. Έχει λάβει μέρος ενεργά σε σεμινάρια βιολιού των Carolyn Stuart, Diana Ligeti κ.ά., και έχει πάρει μαθήματα από τους Grigory Zhislin και Harald Thedéen. Παρακολούθησε μαθήματα διεύθυνσης ορχήστρας με τον Οδυσσέα Δημητριάδη (1998-1999) και τον Ολλανδό Lucas Vis του Conservatorium van Amsterdam (2007). Από το Σεπτέμβρη του 2008, σπουδάζει διεύθυνση ορχήστρας στο Fontys Conservatorium van Tilburg με τον Arjan Tien. Επίσης, φοιτά στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Διετέλεσε μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας Καλαμάτας (1998-2003) και έχει συνεργασθεί με διάφορα σύνολα, δίνοντας συναυλίες σε πολλές πόλεις της Ελλάδας. Επίσης, συνεργάσθηκε με την Ε.Λ.Σ. σε διάφορες παραγωγές της και με διάφορα άλλα σύνολα, ορχηστρικά και μουσικής δωματίου, εμφανιζόμενος σε Ελλάδα, Τουρκία, Ολλανδία και Γερμανία, ενώ έχει δώσει και ατομικά ρεσιτάλ σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και της Ολλανδίας. Ιδρυτικό μέλος και πρώτο βιολί του «Κουαρτέττου Εγχόρδων Κυδωνιάτης», με συναυλίες στη Σπάρτη, τον Πύργο, την Πάτρα και στο Διεθνές Φεστιβάλ Σύμης. Την περίοδο 2003-2008 αποτέλεσε μόνιμο ντούο με τον πιανίστα Τίτο Γουβέλη. Έχει δώσει σε πρώτη παγκόσμια, πρώτη πανελλήνια και πρώτη ολλανδική εκτέλεση αρκετά έργα ελλήνων συνθετών.

Κατά καιρούς έχει διοργανώσει και επιμεληθεί καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και συναυλίες για διάφορους έλληνες συνθέτες· ειδικότερα για τον Κωνσταντίνο Κυδωνιάτη (1908-1996), το αρχείο του οποίου επιμελήθηκε την περίοδο 1998-2008. Έχει συντάξει και επιμεληθεί τον «Πλήρη και Λεπτομερειακό Κατάλογο των Έργων» του, μέρος του οποίου δημοσίευσε στην Πολυφωνία (τ. 4). Ακόμη, συνεργάσθηκε με τον Τ. Καλογερόπουλο, στο επτάτομο Λεξικό του της Ελληνικής Μουσικής (εκδ. Γιαλλελής) και στο Λεύκωμα για τα 60χρονα της Κ.Ο.Α. Προϊστορία και Ιστορία της Κ.Ο.Α., καθώς και με το Γ. Κατραλή, στη βιο-εργογραφία του Κ. Κυδωνιάτη (εκδ. Παρουσία). Έχει εργασθεί ως ηχολήπτης και από το 2006 συνεργάζεται με τον μουσικό εκδοτικό οίκο Μ. Νικολαΐδης – εκδόσεις “Orpheus” ως επιμελητής εκδόσεως έργων του Κ. Κυδωνιάτη. Τη διετία 2003-2005 αρθρογραφούσε σε τοπική εφημερίδα του Δήμου Καλλιθέας. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί στον ημερήσιο τύπο και σε διάφορα μουσικά περιοδικά (Ριζοσπάστης, Αντίφωνον, Πολύτονον κ.ά.). Δίδαξε στο Μουσικό Γυμνάσιο και Λύκειο Ιλίου (2001-2003). Τέλος, την περίοδο 2007-2008 διετέλεσε εξάρχων της Amsterdam Symphonie Orkest “Con Brio”.

  

  

Απόστολος Κώστιος

 

Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά και πιάνο στο Ελληνικό Ωδείο, τραγούδι στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών, Ιστορία της Τέχνης, Φιλοσοφία και Μουσικολογία στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης. Το 1980 αναγορεύτηκε Διδάκτωρ Φιλοσοφίας (Μουσικολογίας) του Πανεπιστημίου της Βιέννης.

Δίδαξε στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών και παράλληλα ήταν μουσικοκριτικός της αθηναϊκής εφημερίδας Δημοκρατική Αλλαγή. Το 1992 εξελέγη Αναπληρωτής Καθηγητής και το 1998 Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών (Μουσικολογίας). Έχει συνεργαστεί με το Α΄ και το Γ΄ Πρόγραμμα της ΕΡΤ, καθώς και με την Αυστριακή Ραδιοφωνία ως επιστημονικός σύμβουλος και παραγωγός σε οκτακόσιες και πλέον εκπομπές. Έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις και ανακοινώσεις σε διεθνή μουσικολογικά συνέδρια και έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στις Γενικές Συνελεύσεις του International Music Council – UNESCO, ενώ διετέλεσε Πρόεδρος του ελληνικού τμήματος του διεθνούς αυτού οργανισμού από το 1998 έως τη διάλυσή του (2009). Ανήκει στην Ολομέλεια της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO. Με δική του πρωτοβουλία θεσπίστηκε το «Ελληνικό Βραβείο Μουσικής – UNESCO». Έχει ιδρύσει τον «Σύλλογο των Φίλων της Ελληνικής Μουσικής Βιβλιοθήκης, του Μουσείου και Αρχείου Έντεχνης Ελληνικής Μουσικής» (1991), του οποίου εξελέγη και έκτοτε επανεκλέγεται Πρόεδρος. Επίσης, δημιούργησε το «Αρχείο και Κέντρο Τεκμηρίωσης της Ελληνικής Μουσικής» (Α.Κ.Τ.Ε.Μ.), το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη «Συλλογή Δ. Μητρόπουλος» και με τη στήριξη του οποίου πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα και σε μεγάλα μουσικά κέντρα του εξωτερικού εκθέσεις με θέμα «Δ. Μητρόπουλος – Ζωή και έργο» (Αθήνα, Μιλάνο, Βιέννη, Ν. Υόρκη, Ναύπλιο, Βόλος, Μόσχα, Πάτρα κ.α.). Διετέλεσε Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Ελληνικής Λυρικής Σκηνής το διάστημα 1999-2006. Από το 1981 έως το 2009 προσέφερε τις υπηρεσίες του ως «Σύμβουλος Καθηγητής» του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης».

Κέντρο του ερευνητικού του ενδιαφέροντος αποτελεί η ελληνική μουσική. Είναι επιστημονικός υπεύθυνος ή επιστημονικός συνεργάτης ερευνητικών προγραμμάτων, όπως των: «Έκδοση κειμένων και τεκμηρίων βιογραφίας του Μ. Καλομοίρη», «Η Ιστορία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών», «Corpus των μουσικοκριτικών σημειωμάτων του Μ. Δούνια», «Εντοπισμός και συλλογή κειμένων σε εφημερίδες και περιοδικά σχετικών με την ελληνική μουσική ζωή από τα μέσα του 19ου αι. έως τα μέσα του 20ού αι.», «Ψηφιοποίηση του Αρχείου της Ε.Λ.Σ.» κ.ά. Στον Απόστολο Κώστιο οφείλεται η αφύπνιση του ενδιαφέροντος για το συνθετικό έργο του Μητρόπουλου και –σε μεγάλο βαθμό– η προώθηση γενικά της έντεχνης ελληνικής μουσικής στο εξωτερικό. Καθιέρωσε το πανεπιστημιακό σεμινάριο «Βιογράφηση ζώντων ελλήνων συνθετών». Έχει συγγράψει τα έργα: Τα πενήντα χρόνια της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, 1931-1981 (1981)· Δημήτρης Μητρόπουλος (1985 / Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών)· Dimitri Mitropoulos (Φλωρεντία 2003)· Κείμενα Δ. Μητρόπουλου – Σχόλια Α. Κώστιου (1997)· Κατάλογος Έργων Δ. Μητρόπουλου (1997)· Το στοιχείο της θεατρικότητας στο έργο του Δ. Μητρόπουλου (1997)· Μουσικολογικά Ι (1999)· Μέθοδος Μουσικολογικής Έρευνας (2001)· Τα 75 χρόνια της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, 1931-2006 – Από το Χρονικό στην Ιστορία (2007 / Βραβείο της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, 2008). Επίσης, μουσικά λήμματα της εγκυκλοπαίδειας Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό, δοκίμια για όπερες που ανέβηκαν στην Ε.Λ.Σ., άρθρα σε ελληνικές και ξένες εφημερίδες και περιοδικά. Έχει μεταφράσει λιμπρέτα όπερας και μουσικά συγγράμματα (Πολ Γκρίφιθς, Μοντέρνα μουσική, 1993· Βίκτωρ Φουξ, Η τέχνη του τραγουδιού και η τεχνική της φωνής, 1999). Έχει επιμεληθεί κριτικές εκδόσεις συνθετικών έργων του Μητρόπουλου, τον τόμο «Μουσική» της Εκπαιδευτικής Ελληνικής Εγκυκλοπαίδειας (Εκδοτική Αθηνών), δισκογραφικές εκδόσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ιδρυτής και επιστημονικός υπεύθυνος της σειράς «Ελληνικές Μουσικολογικές Εκδόσεις» (οκτώ τίτλοι / εκδ. Panas Music, Παπαγρηγορίου & Νάκας). Είναι μέλος της συμβουλευτικής επιστημονικής επιτροπής των περιοδικών Μουσικολογία και Μουσικός Λόγος. Πρότεινε την ίδρυση και είναι μέλος της Τιμητικής Επιτροπής του διεθνούς οργανισμού διεύθυνσης ορχήστρας και σύνθεσης «Δημήτρης Μητρόπουλος». Συμμετέχει στην πρωτοβουλία για την ίδρυση του «Εργαστηρίου Ελληνικής Μουσικής» στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει αναλάβει τον συντονισμό και την επιστημονική επιμέλεια των εκδηλώσεων του «2010, Έτος Δημήτρη Μητρόπουλου – 50 χρόνια μετά…».

Το Υπουργείο Παιδείας της Αυστρίας του απένειμε το 1988 τον τίτλο του «Professor». Το 2003 αναγορεύτηκε Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 2004 αναγορεύτηκε Επίτιμο Μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, σε αναγνώριση της προσφοράς του στην ελληνική μουσική. Το 2009 αναγορεύτηκε Επίτιμος Πρόεδρος του Greek National Music Council – UNESCO.

 

  

Νίκος Μπουμπάρης

 

Ο Νίκος Μπουμπάρης είναι Λέκτορας στο Τμήμα Πολιτισμικής Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Τα επιστημονικά και ερευνητικά του ενδιαφέροντα κινούνται στο χώρο της πολιτισμικής θεωρίας, με έμφαση στη μουσική βιομηχανία και την πολιτισμική παραγωγή, τη θεωρία και τον σχεδιασμό ήχου και πολυμέσων. Έχει παρουσιάσει εργασίες του σε συνέδρια, περιοδικά και βιβλία σε σχέση με τις μουσικές νεανικές κουλτούρες, τη μουσική βιομηχανία, τις ηχητικές κουλτούρες και τεχνολογίες, τα νέα μέσα. Έχει επιμεληθεί βιβλία σε ζητήματα πολιτισμικής θεωρίας, πολιτιστικών βιομηχανιών και πολιτιστικής αναπαράστασης. Έχει συνεργαστεί στη δημιουργία συνθέσεων ηχοτοπίου, διαδραστικών εγκαταστάσεων και πολυμεσικών έργων που έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

 

  

Risto Pekka Pennanen

 

Ο Risto Pekka Pennanen εργάζεται ως ερευνητής (research fellow) στο Collegium for Advanced Studies του Ελσίνκι. Είναι εθνομουσικολόγος και ιστορικός των ιδεών, με ειδίκευση στα Βαλκάνια. Ο Pennanen έλαβε το διδακτορικό του δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο του Tampere (Φινλανδία) και έχει υπάρξει υπότροφος “Alexander von Humboldt” στο Τμήμα Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Georg-August στο Göttingen (Γερμανία) και ερευνητής στη Σχολή Ανατολικών και Αφρικανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Έχει δημοσιεύσει εργασίες για διάφορες μουσικές παραδόσεις των Βαλκανίων, και ειδικά της Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της Βοσνίας, καθώς και για ζητήματα που αφορούν στη δισκογραφία, τη μουσική βιομηχανία και την κανονιστική μουσική ιστορία της βαλκανικής χερσονήσου. Η τρέχουσα ερευνητική του εργασία έχει τον τίτλο «Αποικιοκρατικές αναπαραστάσεις και επιστήμη: μουσική και γραφειοκρατία την περίοδο της αυστρο-ουγγρικής κυριαρχίας (1878-1918) στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη».

  

  

Καίτη Ρωμανού

 

Η Καίτη Ρωμανού είναι μουσικολόγος, διδάκτωρ μουσικολογίας (Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών), με Master of Music στην Μουσικολογία (Indiana University, Bloomington, Indiana, Η.Π.Α.). Από το 1993 διδάσκει στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ήταν μουσικοκριτικός στην εφημερίδα Η Καθημερινή (1974-1986). Δίδαξε σε ωδεία της Αθήνας, του Άργους, της Καλαμάτας και του Βόλου.

Είναι επιστημονική υπεύθυνη της ελληνικής ομάδας εργασίας του διεθνούς ερευνητικού προγράμματος RIPM (Répertoire International de la Presse Musicale / Retrospective Index to Music Periodicals, 1800-1950) και μέλος της συμβουλευτικής επιστημονικής επιτροπής του περιοδικού Μουσικολογία.

Έχει δημοσιεύσει πολλά επιστημονικά άρθρα και κεφάλαια (σε περιοδικά και συλλογικές εκδόσεις της Ελλάδας και του εξωτερικού), καθώς και τα βιβλία: Εθνικής Μουσικής Περιήγησις. 1901-1912, 2 τόμοι (Κουλτούρα, Αθήνα 1996)· Ιστορία της Έντεχνης Νεοελληνικής Μουσικής (Κουλτούρα, Αθήνα 2000)· Η Ελληνική μουσική στους Ολυμπιακούς Αγώνες και τις Ολυμπιάδες (1858-1896) (Υπουργείο Πολιτισμού / Κουλτούρα, Αθήνα 2004)· Η μουσική βιβλιοθήκη της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κέρκυρας (Κουλτούρα, Αθήνα 2004)· Έντεχνη Ελληνική Μουσική στους Νεότερους Χρόνους (Κουλτούρα, Αθήνα 2006). Είναι επίσης επιμελήτρια της τρίγλωσσης συλλογικής έκδοσης Aspects of Greek and Serbian Music (Ορφεύς, Αθήνα 2007).

  

  

Δημήτρης Σαρρής

 

Ο Δημήτρης Σαρρής σπούδασε Επικοινωνία και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (BA), Διοίκηση Επιχειρήσεων (BA), Πολιτιστική Πολιτική, Διοίκηση και Επικοινωνία (ΜΑ), Μουσική, και εκπονεί με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. διδακτορική διατριβή στο πεδίο των πολιτισμικών σπουδών του ήχου (Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών). Έχει διδακτικό έργο στην πρωτοβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε αντικείμενα Μουσικής και Πολιτισμού, και έχει εισηγηθεί το ερευνητικό του έργο με σεμινάρια, επιμορφώσεις, διαλέξεις και εργαστήρια σε φορείς και ιδρύματα. Στο πλαίσιο των ερευνητικών του δραστηριοτήτων περιλαμβάνονται εργασίες για τα εποπτικά μέσα στην μουσική εκπαίδευση και την εκπαίδευση εν γένει, με πρότζεκτ όπως ο «ψηφιακός άβακας» (digital abacus), η «ομάδα μεταήχων» (Metasound Group Project – http://www.metasound.gr), η «Οργανοτοπία» (Organotopia) και άλλα, που έχουν παρουσιαστεί σε ανακοινώσεις, δημοσιεύσεις και εκδόσεις. Το «Μουσείο Αυτοσχέδιων Μουσικών Οργάνων», που δημιουργήθηκε στην «Μαθητιάδα» στην Πρώτη Σερρών, είναι το πιο πρόσφατο από έναν κύκλο πρότζεκτ Πολιτισμικής Διαχείρισης και Μουσειακής Κουλτούρας που προηγήθηκαν, όπως το «Πολιτισμικό Διοικείν» (Τ.Ε.Ι. Ηπείρου), καθώς και παρουσιάσεις εκθέσεων και συλλογών. Όλες οι δραστηριότητές του αναρτούνται στην προσωπική του ιστοσελίδα στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο: http://users.sch.gr/dsarris.

  

  

Ιωάννης Φούλιας

 

Λέκτορας «Συστηματικής Μουσικολογίας. Θεωρίας της Μουσικής (18ου-19ου αιώνος)» στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (προσωπική ιστοσελίδα: http://users.uoa.gr/~foulias). Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Μαθήματα μουσικής ξεκίνησε το 1989 στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, απ’ όπου έλαβε τα πτυχία Αρμονίας (1994), Αντιστίξεως (1996), Φούγκας (1998) και Πιάνου (1998). Το 1994 εισήχθη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, από το οποίο απεφοίτησε ως αριστούχος το 1999 και στο οποίο υποστήριξε επιτυχώς την διδακτορική του διατριβή στην μουσικολογία το 2005 (Αργά μέρη σε μορφές σονάτας στην κλασσική περίοδο. Συμβολή στην εξέλιξη των ειδών και των δομικών τύπων μέσα από τα έργα των Haydn, Mozart και Beethoven). Είναι μέλος της Συντακτικής και της Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού Πολυφωνία και μέλος της Γραμματείας Σύνταξης του περιοδικού Μουσικολογία. Έχει επίσης συμμετάσχει στο διεθνές ερευνητικό πρόγραμμα RIPM, σε επιστημονικές ημερίδες και διεθνή συνέδρια, έχει δημοσιεύσει πρωτότυπα άρθρα και μεταφράσεις σε μουσικολογικά και μουσικά περιοδικά καθώς και σε άλλες επιστημονικές εκδόσεις, και έχει συνεργασθεί επί σειρά ετών με τον Τομέα Εκδόσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ως συντάκτης σημειωμάτων σε προγράμματα συναυλιών.

 

 

 
© 2002-2021 Περιοδικό Πολυφωνία