αρχ. σελίδασυντακτική ομάδατρέχον τεύχοςπροηγ. τεύχηαναζήτησηοδηγίεςεπικοινωνίαenglish

 

τεύχος 8
(Άνοιξη 2006)

περιεχόμενα

περιλήψεις

βιογραφικά

βιογραφικά

 

Ειρήνη Θεοδοσοπούλου

 

Διδάκτωρ Mουσικολογίας (ειδίκευση: Εθνομουσικολογία) [Τμήμα Μουσικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών], πτυχιούχος του ιδίου τμήματος, διπλωματούχος πιάνου (Εθνικό Ωδείο). Ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή με επιβλέποντα καθηγητή τον Γεώργιο Αμαργιανάκη. Από τον Νοέμβριο του 1998 έως το 2002 ήταν μεταπτυχιακή υπότροφος εσωτερικού του Ι.Κ.Υ. (Ειδίκευση: 32056, Εθνομουσικολογία). Κατά τα έτη 1998-2003 παρήγαγε ερευνητικό έργο, πρώτον, στο πρόγραμμα «Θαλήτας: Η βιολιστική παράδοση στην κρητική δημοτική μουσική» του Ι.Μ.Σ. / Ι.Τ.Ε. και του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Αθηνών, δεύτερον, στο πρόγραμμα «Αρχαία – Βυζαντινή – Παραδοσιακή μουσική» του Ι.Μ.Σ. / Ι.Τ.Ε., τρίτον, στο πρόγραμμα «Εμπλουτισμός του Αρχείου Παραδοσιακής Μουσικής» του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Αθηνών. Κατά τα έτη 1998-2003 δίδαξε στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, επικουρώντας τον Καθηγητή Γεώργιο Αμαργιανάκη, πέντε τίτλους μαθημάτων (ελεύθερα επιλεγόμενα, υποχρεωτικό μάθημα και ένα σεμινάριο). Κατά το έτος 2003-2004 δίδαξε στο ίδιο Τμήμα, με την ιδιότητα του συμβασιούχου βάσει του Π.Δ. 407/80. Ήταν η υπεύθυνη ερευνητικού τομέα στο εθνομουσικολογικό πρόγραμμα Crinno Music II «Η μουσική παράδοση της λύρας στην κρητική δημοτική μουσική του Ν. Ρεθύμνης» (συμβασιούχος συνεργαζόμενος ερευνητής του Ι.Μ.Σ. από 1-3-2004 έως 31-12-2005). Ερευνητικά ενδιαφέροντα: α΄) Μουσική παράδοση της Κρήτης (οκταετής έρευνα πεδίου), β΄) Μορφολογία της ελληνικής δημοτικής μουσικής, γ΄) Αυτοσχεδιασμός και προφορικότητα, δ΄) Καταγραφές των δημοτικών τραγουδιών στο σύστημα της ευρωπαϊκής σημειογραφίας με χρήση ειδικών σημαδίων.

 

 

Αναστασία Κακάρογλου

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980. Tο 2000 πήρε Δίπλωμα Πιάνου από το Αττικό Ωδείο Αθηνών, ενώ το 2002 αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σήμερα είναι υποψήφια διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (θέμα διδακτορικής διατριβής: Γάλλοι ερευνητές της ελληνικής μουσικής στα τέλη του 19ου αιώνα και τις αρχές του 20ού), ενώ παράλληλα φοιτά στο τέταρτο έτος του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

 

 

Δημήτρης Ε. Λέκκας

 

• BS, Μαθηματικά, Carnegie – Mellon University, 1973.

• MBA, Operations Management, The University of Rochester, 1975.

Διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, 1995. Διατριβή: Η μαθηματική θεωρία της μουσικής.

Συγγραφέας, επιστημονικός επιμελητής του εγχειριδίου και ήδη διδάσκων (3η χρονιά), Θεματική Ενότητα «Τέχνες ΙΙ, Επισκόπηση Ελληνικής Μουσικής και Χορού», Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Επαγγελματική εμπειρία: διετής διεύθυνση του επιμορφωτικού προγράμματος της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων, αρκετά χρόνια θητείας σε ραδιόφωνο και τηλοψία (π.χ. Τρίτο Πρόγραμμα επί Χατζιδάκι), συγγραφή κειμένων για διάφορα έντυπα, μουσικολογικές αναλύσεις σε cd και βιβλία παραδοσιακής ιδιαίτερα μουσικής, φιλολογική διεύθυνση και εκδοτική επιμέλεια πολύτομης σειράς ελληνικής λογοτεχνίας, διδασκαλία σεμιναρίων και μαθημάτων για μουσική και μαθηματικά σε υπηρεσίες, φορείς και σχολεία, γλωσσικός σύμβουλος επιστημονικού λεξικού, μεταφράσεις.

Έχει συνθέσει ποικιλία από έργα, κομμάτια και τραγούδια για διάφορα σύνολα, με έμφαση στη μελοποιημένη ποίηση, για ραδιόφωνο, τηλοψία, ντοκυμαντέρ, θέατρο με ιδιαίτερη θητεία στο παιδικό θέατρο, κινηματογράφο (βραβείο, φεστιβάλ ελλ. κιν/φου 1980), μπαλέτο, για κινούμενα σχέδια, κουκλοθέατρο, εικαστικές και επιστημονικές εκθέσεις, Cd-Rom. Συναυλίες, δίσκοι και cd με δικό του και παραδοσιακό υλικό, σκόρπια τραγούδια, παρτιτούρες και ενορχηστρώσεις. Παίζει φλάουτα με ράμφος. Σχεδόν αποκλειστική συνεργασία με τον Ευγένιο Σπαθάρη.

Έρευνα στους τομείς της θεωρίας της μουσικής, της δομικής και ιστορικής προσέγγισης στην ελληνική μουσική (προϊστορική, αρχαία, βυζαντινή και παραδοσιακή), των καθαρών μαθηματικών, της κοσμολογίας και αστρονομίας, της γλωσσολογίας (π.χ. φωνητική και δομική της αρχαίας Ελληνικής), των πολιτισμικών σπουδών και, τέλος, της αρχαίας φιλοσοφίας σε ό,τι σχετίζεται με τη μουσική. Συμμετοχές και εργασίες σε πλήθος παγκόσμιων συνεδρίων, επιστημονικές διαλέξεις για μουσική και για μαθηματικά σε ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια και άλλους φορείς.

 

 

Ειρήνη Νικολάου

 

Η Ειρήνη Νικολάου γεννήθηκε το 1975. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει τελειώσει τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Τμήμα Φ.Π.Ψ. / Τομέας Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Επιπλέον είναι διπλωματούχος σολίστ πιάνου και Σύνθεσης, βραβευμένη αντιστοίχως με το Α΄ και Β΄ βραβείο. Έχει ασχοληθεί με τον τομέα της διεύθυνσης χορωδίας και ορχήστρας και έχει κάνει εμφανίσεις σε συναυλίες ως σολίστ πιάνου καθώς και σε μουσικά σύνολα, ορχήστρες και χορωδίες. Από το 2002 εργάζεται ως Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για τη διδασκαλία της μουσικής και διευθύνει τη Χορωδία του Τμήματος. Από το 1999 είναι Επιστημονικός συνεργάτης του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου στο Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας για τη διδασκαλία του μαθήματος «Μουσικοπαιδαγωγική». Έχει διδάξει ανώτερα θεωρητικά, πιάνο και μουσική προπαιδεία σε Ωδεία της Αθήνας, των Ιωαννίνων, του Αγρινίου κ.α. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη μουσική παιδαγωγική, στη φιλοσοφία και στην αρχαία ελληνική μουσική. Είναι μέλος του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

 

Μάρκος Σκούλιος

 

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Το 1990 αποφοίτησε από την σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Πατρών και πήρε υποτροφία μεταπτυχιακών σπουδών από το Πανεπιστήμιο Brown στα εφαρμοσμένα μαθηματικά και την χαοτική δυναμική. Δεν ολοκλήρωσε την διδακτορική του διατριβή, προκειμένου να αφοσιωθεί στην μελέτη της ανατολικής μουσικής. Έκτοτε, με δασκάλους τους Παναγιώτη Νεοχωρίτη (θεωρία και πράξη της Βυζαντινής μουσικής), Cinuçen Tanrıkorur (ούτι και Οθωμανική κλασική μουσική), Ömer Erdoğdular, Ümıt Gürelman και Murat Tokaç (νέι και μουσική των ταγμάτων σουφισμού), Caner Şahin (σάζι και λαϊκές παραδόσεις Τούρκων, Κούρδων και Αζέρων), Mohammad Rahim Khoshnawwaz (Rabab και μουσική του Αφγανιστάν), Bachalal Mishra και Santosh Mishra (sarangi και Ινδουστανική κλασική μουσική) και τον Λευτέρη Μητρόπουλο (ρυθμολογία και τροπική ανάλυση της Ινδουστανικής κλασικής μουσικής), μελετά τη συνάφεια των μουσικών παραδόσεων της περιοχής που εκτείνεται από την Ελλάδα μέχρι και την Β. Ινδία. Από το 1994 συνεργάζεται ως μουσικός με σχήματα όπως τα: «Εργαστήρι Ανατολικής Μουσικής», «Εν Χορδαίς», «Αττάρης», «En la mar ay una torre», «Ρωμανός ο Μελωδός», «Καφέ Αμάν», και συμμετέχει σε πολλές συναυλίες και εκδηλώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα, διδάσκει ούτι, νέι και Θεωρία της Παραδοσιακής Μουσικής στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, καθώς και σε διάφορες σχολές και ωδεία. Τις σπουδές του στη Βυζαντινή μουσική ολοκλήρωσε με πτυχίο το 2000 και δίπλωμα το 2002. Το ακαδημαϊκό έτος 2002-3 πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές (Master) στην εθνομουσικολογία στο SOAS (School of Oriental and African Studies) του University of London. Κατά την περίοδο 2002-5 ανέλαβε συντονιστής της διεθνούς ομάδας εργασίας για την θεωρία της μουσικής της Μεσογείου, στα πλαίσια του έργου «MediMuses» που υλοποιήθηκε από τον οργανισμό «Εν Χορδαίς». Από το φθινόπωρο του 2003 διδάσκει στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου.

 

 

Ιωάννης Φούλιας

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Μαθήματα μουσικής ξεκίνησε το 1989 στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, απ’ όπου έλαβε τα πτυχία Αρμονίας (1994), Αντιστίξεως (1996), Φούγκας (1998) και Πιάνου (1998). Το 1994 εισήχθη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, από το οποίο απεφοίτησε ως αριστούχος το 1999 και στο οποίο υποστήριξε επιτυχώς την διδακτορική του διατριβή στην μουσικολογία το 2005. Είναι μέλος της Γραμματείας Σύνταξης του περιοδικού Μουσικολογία αλλά και της Συμβουλευτικής Επιτροπής του περιοδικού Πολυφωνία, ενώ διετέλεσε πρόεδρος και γραμματέας του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και αντιπρόεδρος του Συλλόγου Φίλων του Εκκλησιαστικού Οργάνου. Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικές ημερίδες και διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιεύσει πρωτότυπα άρθρα και μεταφράσεις σε μουσικολογικά και μουσικά περιοδικά. Διδάσκει επίσης Ιστορία, Μορφολογία και Αρμονία της Μουσικής και συνεργάζεται τακτικά με τον Τομέα Εκδόσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

 

 

Nina-Maria Wanek

 

Η Nina-Maria Wanek γεννήθηκε στη Βιέννη το 1974. Σπούδασε βυζαντινή και νέα ελληνική φιλολογία καθώς και ιστορία της τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης. Η διδακτορική της διατριβή με θέμα το έργο των Μανώλη Καλομοίρη και Νίκου Σκαλκώτα δημοσιεύθηκε το 2003 στο πλαίσιο της σειράς “Wiener Studien zur Musikwissenschaft”. Την περίοδο 2002-2005 εργάστηκε σε ένα ερευνητικό πρόγραμμα σχετικά με τα βυζαντινά μουσικά χειρόγραφα στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Αυστρίας, τα αποτελέσματα του οποίου πρόκειται να εκδοθούν από την Αυστριακή Ακαδημία Επιστημών το 2006. Τον Ιανουάριο του 2006 πήρε ειδίκευση (Habilitation) στην “Ιστορική Μουσικολογία” στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης. Το φθινόπωρο του 2006 θα ξεκινήσει να εργάζεται σε ένα άλλο τριετές ερευνητικό πρόγραμμα πάνω στην βυζαντινή μουσική (με θέμα τα “Ειρμολόγια και Στιχηράρια”).

Έχει στο ενεργητικό της εισηγήσεις σε διεθνή συνέδρια στην Αυστρία, τη Γερμανία και την Ελλάδα. Συνεργάστηκε με την Αυστριακή Ακαδημία Επιστημών στο πλαίσιο της έκθεσης Έγκον Βέλλες (Egon Wellesz) καθώς και με το Εβραϊκό Μουσείο το 2004. Το 2002 διοργάνωσε το συνέδριο “Έλληνες συνθέτες και Άρνολντ Σένμπεργκ” στο Κέντρο Σένμπεργκ της Βιέννης (Arnold Schönberg-Center) και το 2004 το συνέδριο για τα εκατοστά γενέθλια του Νίκου Σκαλκώτα στην Αυστριακή Μουσική Εταιρεία. Είναι Λέκτωρ στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης και μεταφράζει νεοελληνική λογοτεχνία και ποίηση.

 

 

 

 
© 2002-2021 Περιοδικό Πολυφωνία